http://youtu.be/iHYrOBkcd-c Een bedrijfsanalist is als een sportcoach voor een hele organisatie. Hij zal zien welke oefeningen u ineffectief doet, het benodigde aantal calorieën berekenen en u vertellen met welke specialisten u nog contact moet opnemen om het beste resultaat te behalen. Een bedrijfsanalist is betrokken bij het verbeteren van bedrijfsprocessen. De specialist begint zijn werk door de structuur van het bedrijf te analyseren en de processen te beschrijven. Vervolgens interviewt hij medewerkers, onderzoekt hun functionaliteit. De bedrijfsanalist moet een “kaart” van het bedrijf samenstellen die laat zien hoe de processen zijn opgebouwd. U kunt dit doen in Visio en andere programma’s. De analist zoekt waar processen gestroomlijnd kunnen worden, waar knelpunten zitten, waar functionaliteit wordt gedupliceerd, enzovoort. Afhankelijk van de structuur van het bedrijf kan een specialist een systeemanalist zijn en taken beschrijven voor correctie en technische toewijzing voor een IT-team, en een projectmanager en projecten leiden om procedures of processen te veranderen / introduceren. Ons bedrijf heeft afdelingen koeriersdienst, financiën, marketing en andere. Het is noodzakelijk dat ze met elkaar verbonden zijn, maar er is een probleem – werk in verschillende bedrijfssystemen. Een bedrijfsanalist kan de taak krijgen: “daar doet het pijn – graaf het op.” Hij analyseert wat er veranderd moet worden in het proces, de functionaliteit, en als het probleem duidelijk is, neemt hij het beheer van implementatieprojecten over. Het is belangrijk dat de specialist een oorzakelijk verband opbouwt. Op de logistieke afdeling levert de integratie met het nieuwe systeem bijvoorbeeld veel fouten op. En een goede bedrijfsanalist denkt om het bedrijf geen pijnstiller te geven, maar om het te genezen, om ervoor te zorgen dat het geen pijn meer doet. Tijdens het interview vraag ik: “Hoe weet je dat je succesvol werkt?” De bedrijfsanalist zal hoogstwaarschijnlijk antwoorden dat hij het resultaat ziet in het verbeteren van de bedrijfsprocessen. En als het een bedrijfsanalist op de klantafdeling is, zal hij zeggen dat zijn acties de klantenservice verbeteren. Vragen die geschikt zijn voor een interview met bedrijfsanalisten:
|
https://www.globalrecruitment.info/ |
http://youtu.be/iHYrOBkcd-c Een bedrijfsanalist is als een sportcoach voor een hele organisatie. Hij zal zien welke oefeningen u ineffectief doet, het ...

Inhoudsopgave: